Rom-Stockholm

 Från dagboken.


Colosseum 5/6-09


"Hejhej. Idag har jag varit först på spanska trappan/Trinitá de monti. Det var rätt stor. Det är som en park där man sitter och, som sagt, cillar. Vi räknade trappstegen och det var ca 300 st. Det fanns en kyrka på toppen fast den var inte så speciell om man har sett S.peterskyrkan.
Efter det for vi till en tunnelbana  och åkte det till Colosseumet. Det var stort! Vi föjlde med en guid den här gången och han var riktigt bra. Han kunde praktiskt traget allt om gladiatorer osv. 
Efter det fick vi fara gratis in till som en gård. En av de sju kullarna tror jag. Det  var en guid där också. Han kunde också jävligt mke, men inte om gladiatorer utan om Remus,Rumolos hur Rom blev till och sånt. Det var ändå ganska kul att höra på, fast visst blev man trött såklart! I slutet kom jag inte ihåg någonting om vad han sa, Tom hette han.
Efter vi hade gått en lång bit så åt vi, shoppade efter det. Köpte två tröjor på Zaras. Den affären var ungefär som HM fast i Rom stil.
Sen blev det att äta igen. På den restaurangen fanns en jävligt snygg gille, en servitris. Han kanske var mot 25. Vi tjuv tog kort jag och Anna på han fast de blev inte så bra. Då tillslut frågade Anna om hon fick ta på han och ägaren. Då ska såklart Cristian(killen) lotsas pussa chefen på kinden så han ser mongo ut. Förbannat. Menmen det finns väl fler?
Nu ska jag sova. Det blir shopping imorgon. Heheh , Hejdå."

6/6-09 shopping för fasen.

"Hej igen.
Idag har jag shoppat lite. Mina pengar är slut fast det är ju bara bra, vi ska ju ändå hem imorgon. Jag köpte ett par jävligt snygga skor, tror det var 3 eller 2 tröjor och ett par solbrillor.
När vi gick på stan så såg vi en kille sitta på gatan och måla en bild med vägpennor.
Han var inte dålig!
Vi såg också ett killgäng som dansade. Helvette så bra en av de var, sista killen som dansade.
Imponerande!.
Jaa, det hände väl inte så mke mera den dagen. Nu måste jag bara packa lite till imorgon sen bär det av hemmåt. Tråkigt, skulle gärna stannat en dag till och solat det har varit så varmt. 20-30 grader varje dag. Menmen.... Hejdå"

Planet 7/6-09

"Hola.
Nu sitter jag här igen på en flygplats i Rom. Klockan är 10.45 och har ändå hunnit med endel.
1- taxi chaffören kom och hämtade oss utanför lägenheten. och sjussade oss till flygstationen i en välda fart.
2- När vi kom fram till hon som kollar biljetter och tar emot väskor så vägde våran väska 20 kg och den får bara väga 15. Vi fick lov att packa upp lite i handbagaget och min väska väger nu säkert mera än resväskan. När vi kollade hur mke den vägde igen vägde den 18 kg. Tjejen som satt där sa att vi fick lov att packa upp mera men då blev alla vi så arga på hon så hon slängde bara in väskan på rullbandet. Ganska kul. 

Nu är det bara att fara upp i luften igen och åka bil i 10 h innan man är hemma. Tjejgänget gissar på att vi är hemma vid halv 12. Vi får väl se. Aja, min tripp har varit jätte rolig och vill bara ut igen till det varma vädret men jag länktar efter mina kompisar också så.. Ses.. "  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0