Min fotbollssäsong

 
Kan knappt tänka mig att jag verkligen fått vara med om så mycket som jag varit med om iår, fotbollsmässigt.

Jaa, var ska jag börja?  Kan väl ta händelserna i "storleksordning".

Först mitt älskade lila lag hamnade över sträcket och ska nu nästa säsong få spela i division 1. Jag hatar mig själv att jag inte kunde vara med och hjälpa er de två sista säsongs matcherna men ni klarade det så galant. Okej ni gjorde verkligen en rysar avslutning men ändå.
Min säsong med Burträsk har varit hur bra som helst ser fram emot avslutningen och den kommande säsongen!
 
Sedan var det serievinsten samt att få vara med att gå upp till allsvenskan.
Jag har inte fått mycket speltid med sunnanå men det kunde jag knappast begära med tanke på att jag kom till er så sent. Jag har ändå fått följa med på varje match sedan jag kom dit samt fått hoppa in på några av dem. 
Dessutom har lärt mig sjukt mycket av att bara få träna och se er spela. Och jag har fått lärt känna ett helt drös av underbara människor. Jag ångrar inte att jag bytte, absolut inte!
 
 
Sedan var det dags för ÅRETS höjdpunkt.
Då jag blev en Svensk mästare tillsammans med VFF-95.
Det började med försenat flyg, som alltid då det var vi som ska resa, sedan träning och vila innan line up inför årets match. Kåre satt och höll i en lyckopeng som jag hittat och vad jag hört släppte han den aldrig. Matchen avblåstes och 3-0 blev slutresultatet. Glädje rop och glädje tårar från alla håll. Fy faan vilken känsla!
 Resan slutade i Umeå där vi möttes av rosor, kramar och grattuleranden.
Jag förstår ännu inte att vi vunnit SM. Jag kan inte fatta hur stort det egentligen är.
Inte nog med att vi vann utan jag fick göra två mål som mittback. Kanske gjorde jag till och med årets match. Jag minns inte mycket av den, inte heller tiden vi var i halmstad, allt gick så fort. Men denna vinst,resa och dessa människor kommer jag aldrig att glöma.
 



Nu väntas bara och se vad som händer nästa säsong. Det kommer krävas mycket om den ska slå denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0