Sista hälsningen

Farfars sista andetag togs lördag den 19 april-2014. Att se honom ta de sista andetagen är det obehagligaste jag varit med om. Jag kan fortfarande inte förstå att han är borta på riktigt. Känns som att han snart kommer dyka upp i "Christer-bilen" och må bättre. Eftersom i flera år har det varit så, han mår sämre, sen blir han bättre. 
Det som tynger mig mest är att han inte kommer sitta på sidan av fotbollsplanen. Det var något han verkligen älskade att göra, bortsätt från att vara i stugan och fiska med William. Sen kommer jag att sakna alla små grejer som det skriker Ingvar om. Tillexempel våra sockerkaka och mjölk stunder, då du hittar harungar som du fångar och låter mig och william hålla i, då du kramar en på ett väldigt försiktigt och nästan skakigt sätt, samt ditt trick med kortleken då du gör den till en blomma. 

Idag var det begravning och därmed har vi sagt vår sista hälsning till honom. Det var jobbigt att se farfars familj, alla hans syskon och vänner brista i gråt då de stod runt urnan och la ifrån sig rosen. Men samtidigt så var det vackert. 
Jag sjöng -Gabriellas sång, med Fredde som gitarrist. Det gick faktiskt bra. Tusen tack till Fredrik som ställde upp! 
 
Felix sa en sak till mig på dagen då farfar dog och det vill jag avsluta det här inlägget med.
"Gud ville ha tillbaka en av sina änglar"

Farfar är på ett bättre ställe nu.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0