Koh Lanta

Här ska ni få se vad jag gjort under min vistelse i koh lanta.
Börjar med att säga att vi träffade upp Elin och Emma, mirjams klasskompisar, hur sköna som helst. De ska resa ända till februari.



Vi åkte en tur i skogen på elefanter. Inte så jätte coolt men definitivt något man måste göra om man far till Thailand. 
Efter det så for vi längre in i skogen med tuktuk tills vi kom fram till världens äckligaste liten håla med vatten. Det flöt omkring elefantbajs och kabbarna var typ en halv meter långa och hade en radie på ungefär 7cm. Men där i vatten fanns det elefanter så vi hoppade i och badade med dom. Den lilla pojken på bilden styrde elefanten och fick den att svänga på huvudet i hopp om att vi skulle trilla av. Jag och Mirjam klarade oss. Dock föll Elin och Emma i några gånger och Emma fick sig även en kallsup. Det är nog bland det häftigaste jag gjort! Äckligt var det men såå värt de!


Vi tog två massager i solnedgången, provade på thai massage för första gången. Inte alls ont som alla säger. Kan däremot bero på att jag är tjej och de som masserar inte vågar trycka så hårt.





Vi for på en moppe utflykt med en kille som heter Levi. Han kom från Amerika och var lite speciell. Vi var riktigt dryga och tråkiga med han, nekade att hänga och festa varje gång han frågade och sa att vi hellre ville sova. Ändå så ville han vara med oss hela tiden. Fatta ingenting. 
Iallafall.. På moppe utflykten så fick vi först å främst prova på att köra på andra sidan vägen, det var mycket lättare än jag trodde det skulle vara. Annars så besökte vi massa stränder och solade. Jag och Mirjam testade även kokosnöt för första gången. Ingenting jag rekomenderar.




Annars så har vi läst en massa böcker, solat från nio på morgonen till fyra på eftermiddagen, ätit god mat, spelat mycke kort och tränat lite. 
Synd att jag inte tog en bild på de två svenskarna vi träffade. De kom från Kalmar och hade världens skönaste dialekt och var hur härliga som helst! Sista dagen kom en till kille till som måste ha kommit från något annat ställe. Jag kunde verkligen inte ta honom seriöst, han pratade så konstigt och var så stel att ojoj! Skrattade ihjäl mig varje ord han sa.

Där har ni Koh Lanta!
Boende: Lanta riviera resort, mycket fint, lugnt och billigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0