Railay, phranang cave beach




















Mitt älskade phranang. Varje gång jag varit i Thailand har jag besökt denna strand. När jag gick genom ön, railay, bland alla träd, berg och grenar som hänger ner fick jag världens déjà vu känslor. 

Jag och Mirre klättrade till lagunen, ni som besöker railay borde klättra dit. Jonna och pau vände efter en meter upp i berget. För sex år sen då jag och Jonna var i Thailand så blev det exakt lika, hon vände direkt. Och i år sa hon: jag ska fasen klättra dit! Men ikket. Hennes ursäkt blev: nä asså ja gör inte de här, de ä int värt de.
 Dock var de inte så fränt där nere vid lagunen, det var mest bara roligt att klättra. Så de missade inte så mycket.
Sen så hände en rätt cool grej. För sex år sen hittade William Nemo fiskar på phranang och han sa såhär dagen innan vi skulle dit: kolla om Nemo är kvar. Så vi simmade ut dit där Wille hittat dem och vad tror ni inte vi hittade? Jo Nemo! 

Under vår vistelse på railay så bodde vi på railay princess resort and spa. Bästa hotellet under resan skulle jag säga. Det var stora fina rum med fräsch toa och balkong. Riktigt bra frukost hade dom och gym. Man kunde även hyra film där så det blev rätt perfekt då vi inte hade något för oss på kvällarna. 

Annars så solade, badade, tränade vi. Ön är väldigt lugn på kvällarna, lite väl turistat på dagarna och sen så är det lite dyrare på alla family och mini marts. Men phranang måste alla besöka någon gång i sitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0