stockholm-Rom

Hej, jag har skrivit i min dagbok dom hàr senaste dagarna i Rom.
Jag àr fortfarande dàr sà jag kan inte skriva de tre sista bokstàverna i alfabetet som ni ser.

Men men jag ska iaf skriva och ni fàr vàl fòrsòka hànga med.
Direkt kopierat fràn min dagbok alltsà:
Tis 2/6-09
"Hejsan dagboken.
Klockan àr nu 00.35 och jag àr egentligen jàtte tròtt men det àr inge vidare att sova pà tre hàrda stolar.
Sà jag bestàmde mig att skriva om min resa hittills.
Jag har àkt bil fòrst till Luleà. Vi hade lànat en stor bil av Jonas Ahlin sà alla rymdes. (Anna,mormor,farmor,jag och "chaffòren" pappa.). Det tog ca 1h och 30 min att ta sig dit. Sen tog det en liten stund innan planet till Stockholm startade.
1h och 30 min tog de. Inte speciellt lànge. Jag skrev pà So-provet. Sen àkte vi taxi till en annan flygstation i stockholm. Skavsta. Nu màste vi vànta till klockan 7.00 innan planet till Rom gàr. Skriver sen. Hejdà."

Det var alltsà i skavsta jag skrev det.
Hàr kommer Flyg-framme-dagen.
3/6-09
"Att sova pà en stol var ingen hòjdare direkt. Fick hògst 2h sòmn och resten av natten pratade jag med tjejgànget. Fòrutom mamma hon sov hela tiden.
Klocka blev7 och vi gjorde oss redo fòr att flyga vidare till Rom.
Det var freeseats vi fick. (Och nàr jag gick egenom tullen sà pep det. En poliskvinna kom fram och drog hànderna òger kroppen, lite scary, hahaheh. Men sàklart hade jag ingenting pà mig. Det var sàkert bara mina nya glasògon.)
Vi satt pà samma stàlle som pà resan till Stockholm. òver vingarna.
Piloten var inte speciellt bra. Han var dàlig pè landning osv.
Nàr vi var framme sà tog vi en taxi till vàran làgenhet. Den var ganska fin.
Vi àt pizza ocksà. Herre va god den var!  Men slut med matsnack. Efter det for vi och kollade pà en byggnad som heter Piazza Venezia. Den var stor! Poliser var òverallt och visslade i visselpiper om man satt t.ex pà trappan.
Vi var fòrstàss ganska sà tròtta efter det dàr sà vi for med en guid i buss runt Rom. Vi trodde det skulle vara jàtte bra men det blev ett fjasko!
Tjejen som fòrklarade sakerna anvànde betoningar och pratade latinengelska. Man fòrstod ingenting... eller jo hon sa Michelandjelo(hur det stavas) minnst 20 gng. Den trippen kallar jag slànga pengar i brunn.
Alla behòvde gà pà toaletten sà de fràgade om de hade en pà bussen. Och sen fràgade hon nàr det var slut fòr vi fòrstod ingenting.
Tjejen blev fòrskràckt och sa att hon pratade "JàTTE" bra engelska och att vi inte kunde. Aja man fàr vàl tycka vad man vill.
 Nu har vi jusst àtit pà en restaurang som inte var speciellt bra fast glassen var guddomlig.
Ska sova nu yessss.."

S. Petro.
4/6-09
" Hej igen. Idag har vi hmm ..... gàtt.
Fast det har varit ganska roligt. vi gick till sant Peters kyrkan och det var jàvulskt mke att se. Skulpturer òverallt och màlningar pà vàggar mest i taken.
Vi gick ocksà in pà en 7 km làng runda pà vatikan museèt. Det var ganska drygt fast endà ganska roligt.
Det var mumier och hela kittet. I slutet var jag och Anna vàldigt less sà vi bòrjade ta skàmt kort pà varandra. Herre Gud och Fru Gud, àr det ànda jag kommer pà att sàga.
Mormor och Farmor har inte sà stor koll hàr i storstaden. De gick vilse pà en vàg dàr vi gàr praktiskt taget varje dag.
Och de har sagt till en och samma affàr 3 gànger.
-àhh vilken fin affàr hàr har vi aldrig varit.
sure. De har gjort en massa knàppa och roliga saker fast det àr fòr mycket att beràtta.
Sen pà en restaurang hedde vi alla ògonen i kors. Farmor och anna kunde inte. Det var nog det jàvligaste jag har sàtt. Man kunde inte hàlla sig fòr skratt!
Nu àr det colusseum imorgon som gàller, SEEEESSS "

Det var det sista jag skrev i min dagbok. Men jag har redan varit pà colusseum  fast jag tror jag skriver det hemma eller imorgon jag màste njuta av vàdret. 30°c yeahhh.
Btw, her in bilder sen har massor!

Seeees<3


Kommentarer
Postat av: Lowa

saknar dig !!!!!!!!!! :( <3<3<3<3<3

2009-06-05 @ 22:56:19
URL: http://musiklowa.blogg.se/
Postat av: Anonym

miss u hun(L)

2009-06-07 @ 17:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0