130810

jaa nu var det ju dax att skriva lite om kräftfisket. Dagen började med att jag och olivia var på långnäset. Helt otroligt att man kan vara där än. Efter det så for vi hem till olivia och plockade hallon och blåbär så vi kunde göra en smoothie. Det blev inte så lyckat. Vi hittade nästan inga blåbär plus att det blev riktigt surt.
senare vid femtiden for vi till olivias mormor där vi träffade rasmus,evelina och deras familj som väntade otoligt på att få börja fiska.
Jag och olivia satt genast igång att skära lever. Usch kan jag ju gott säga! Medans vi skar så bet tre myror mig så jag har ett fläskbett på låret och två på foten. Betten är ENORMA. Måste vara överkänslig as hell för man ska inte få så stora blaffer.
efter vi farit ut med båten och slängt i alla kräftburar for vi hem och åt massa köpta kräfter räkor osv, mums!
Vid åtta och tio tiden så for vi ut  och kollade alla burar. Vi fick faktiskt ganska bra båda vänderna. Länktar tills vi får äta dom;$
Sen blev det godnatt och tagga åka buss till betsele dagen därpå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0