Mobil historian

Detta var min första mobil. Jag fick den genom att sälja jultidningar. Just nu är den hos min farmor och är i full användning.


Det här var min andra mobil. Den var riktigt bra och jag gillade den jätte mycket. Dock så hände ganska mycket med den här. Först så tappade jag den i toaletten men den klarade sig och fungerade precis som vanligt. Men då när jag for till thailand så smälte batteriet i den och då var den körd. Hade den liggandes i en väska på stranden i 30+. Så ett tips är att låta mobilen vara i hotellrummet eller se till att den ligger svalt till!



Den här mobilen hade jag en väldigt kort tid. Knapparna gick sönder direkt och vad jag har hört är att alla dom här mobilerna har sämst kvalla. Så jag lämnade in den och fick den här istället:



Den här mobilen har precis som min svarta gamla varit med om mycket. Först tappade jag den i toaletten, så ja jag har tappat två av mina mobiler i toan, men den klarade sig och fungerade jätte bra. Sen så hade jag den liggandes i min väska där jag även hade hostmedicin. Självklart skulle då hostmedicinen läka och föras in i mobilen. Efter att mobilen var fylld av hostmedicin så fungerade inte kameran. Jag lämnade då in den på lagning och fick en sprillans ny likadan. Vad som gjort att den inte fungerar vet jag inte. Men den är då helt ur funktion nu.

.

Det var då jag köpte min första touch mobil. En HTC fire. Den var bra så länge den fungerade. Det här var den första mobilen jag var riktigtriktigt försiktig med men ändå så skulle den pajja. Vet egentligen inte vad som hände den vill bara inte starta nu.



Så när min HTC slutade fungera utan anledning så fick jag ärva denna av min pappa. Den är sjukt bra! Den kan jag tipsa om. Hållbar och har konversationer. Jag använder den lite då och då nu.



I julas så fick jag pappas gamla iPhone 3g. Och nu som många andra är jag förälskad i iPhones. Och den här mobilen ska inte förstöras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0