Händelserik dag

Min fredag blev en one of a kind.

Sebastian ringde mig efter skolan och berättade att han hittat min stulna cykel. Så jag och Sofia cyklade mot kaplan för att se att det verkligen var min cykel och självklart var det mitt rangel åk.
Vi tre började förfölja den gamla gubben som stulit den samtidigt som vi ringde polisen (sebastians initiativ). Först så parkerade gubben på psykiatriska något och sedan begav han sig mot sjungande.
Sebastian var i full gång med att snacka med polisen om lokalitionen där vi befan oss. Efter bara ett litet tag kom två poliser i fullrulle och stoppade cykeltjuven. En utav de två poliserna kom fram till mig och frågade om olika egenskaper som utmärker cykeln, kontaktuppgifter osv..  Han sa även att gubben var en alkis som köpt cykeln för  100 kronor, 100 kronor(!) det är lite fast än att min cykel är ett ruckel. 
Efter allt ståhej var jag sofia och sebastian helt till oss, vi tyckte det var skit coolt, sen så kom en gammal kvinna också fram och frågade om det skett ett mord.

Så till veckan kommer jag få ett brev om att få hämta igen min kära limegröna cykel! 


Kommentarer
Postat av: Josefin

Lite spänning i vardagen gör ju inget ;)

2012-05-01 @ 19:17:40
URL: http://enannanocean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0